2 Mayıs 2008 Cuma

wiimote-ucuz akıllı tahta

Öğretmensiniz, sınıfınızda akıllı tahta bulunsun istemez misiniz? Piyasadan bulabileceğiniz en ucuz akıllı tahtanın fiyatı 1800 ytl civarında olduğu için bu isteğinizden zorunlu olarak vazgeçeceksiniz. Yakın zamana kadar durum buydu. Artık siz de akıllı tahta sahibi olabilirsiniz. Hem de piyasa fiyatının %5-10'u arasında bir fiyata... Amerika'da Carnegie Mellon University'deki Johnny Chung Lee adlı yüksek lisans öğrencisinin (http://www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/) geliştirdiği küçük program, Nintendo Wii oyun konsolunun uzaktan kumandası (wii remote ya da wiimote da deniyor) ve bluetooth dongle (ve maalesef projeksiyon cihazı) kullanarak siz de akıllı tahtanızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Sistemi projeksiyon olmadan bilgisayar ekranından da kullanabilirsiniz. Sistemi keşfetmek için bir saat ayırmanız yeterli. İşin en zor kısmı (benim için) kızılötesi kalem yapımı. Bu sistem ile ilgili İnternet'te bolca kaynak var fakat hepsi İngilizce. Bu blog'da bu kaynakları ziyaretçilerle (Türkçe) olarak paylaşmaya ve bildiğim kadarıyla sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.


3 yorum:

Ali Nafiz YAZAR dedi ki...

Tebrikler öğretmenim, harika bir iş yapıyorsunuz. Bu projeyi daha önce görmüştüm ama donanımları nasıl yapabileceğimi pek kestiremedim. Ne de olsa anlatım İngilizceydi. Kendi dilimden bu işle ilgilenen birini görmek mutluluk verici. Bu arada sınıfımda akıllı tahta kullanıyorum ama yeniliğe de her zaman açığım. Bu teknoloji bana kullandığım e-beam temelli teknolojiden fazlasını verecekse neden kullanmayayım.

site sahibi dedi ki...

Merhaba bu ürünü ve benzerlerini 1 yılı aşkın süredir incelemekteyim. Bir ticarileştirme projesi hazırladım bunun için, ticarileştirmek için partnerler aramaktayım.

vzrkpr@gmail.com dedi ki...

Selamlar

Wii akıllı tahta ile ilgili bilgi ve malzemeleri http://vzrkpr.blogcu.com adresinde bulabilirsiniz.

Orjinal wii remote ve IR kalem de mevcuttur.

_________________
http://vzrkpr.blogcu.com Wii Akıllı tahta uygulaması